Sider

onsdag den 13. juli 2011

Regnvejrsdag..

Mange ærger sig over en dag som idag. En dag hvor man sover alt for længe, fordi det stadig er tusmørke udenfor, grundet et massivt regnvejr der bevæger sig over land. Når man så er vågnet, ligger man lige i ti minutter ekstra og lytter til regnen der slår blidt mod ruden. Så ned til duften af nybagte crossanter, frisk lavet kaffe og stearinlys på bordet. Dette er starten på hyggens og syndernes dag. Man har nu en oplagt mulighed for at bruge vejret som undskyldning for at ligge under dynen med en god bog, eller se sin favoritserie på sin bærbar. Få bagt en masse usunde muffins (btw opskrift på rabarbermuffins er på vej), eller gøre som på billedet få skrevet lidt på sin blog. Jeg elsker regnvejrsdage, da min dårlige samvittighed pist væk er forsvundet, sekundet den første dråbe rammer ruden.

Selvom det regnede, hele dagen, afholder det mig aldrig for at shoppe. Man siger jo også at der ikke er noget der hedder dårlig vejr for en shopaholic, blot en undskyldning for at købe noget til den dårlige påklædning.
Denne dag faldt svagheden for en helt vidunderlig termo-stempelkande fra Bodum. Ja den er fantastisk og en anelse pricy. Dette er også grunden til at jeg ikke købte den for en/to år siden, hvor jeg misundelig så til, mens min svigerinde fik den i gave af min mor. Siden den dag, har jeg med et forelsket blik gået forbi den i butikken, og har lykkes at gå forbi, indtil igår. Så et neonrødt tilbudsmærke lyse op på kassen og jeg måtte kaste håndklædet i ringen. Grunden til min tilbageholdenhed gennem flere år skyldes min holdning til at betale formuer for en simpel kande. Men må nu gå til bekendelse at den er alle pengene værd og ved, jeg fortsat vil kaste min kærlighed over denne stempelkande mange år i fremtiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar