Sider

mandag den 11. juli 2011

Morgenmad



Morgenmad er efter eksperters vurdering det vigtigste måltid på dagen, men hvorfor? Når man sover bruger man protein, sukker, vand og fedt til at "reparerer" kroppen igen. Dette medføre et underskud af disse stoffer når man vågner igen, og derfor gør morgenmaden til det vigtigste måltid. Ikke kun at man får morgenmad men mere Hvad man får. Faktisk viser nye undersøgelser at den amerikanske morgenmad med æg, pandekager og bacon ikke er så dum igen. Da man ved at tilføje et stort glas vand, fylder de tomme depoter op. Personligt kan jeg ikke spise en amerikansk mogenmad særlig tit. Jeg opfylder til hverdag mine depoter med en portion havregryn/havregrød der er spæk fyldt med fibre og langsomme kulhydrater der holder gang i motoren i lang tid. Hvis tiden tillader det laver jeg en proteinshake med frosne jordbær, hindbær, en halv banan, vanilje-ekstrakt, mælk og proteinpulver. Proteinet gør at man får en større mæthedsfornemmelse i flere timer og samtidig en vigtig kilde til opbyggelse af alle celler og muskler i kroppen.
Men hvis jeg har tid og føler jeg selv har fortjent det, synder jeg og laver pandekager eller noget med bacon :o)
Jeg vil efterfølgende komme med to opskrifter på den morgenmad, jeg lavede i morges til min mor og mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar